"15 Temmuz Sokağı" Projesi

15 Temmuz gecesi, şanlı tarihimizin en büyük destanlarından biri olarak hafızalara kazınmıştır.

O gece, aziz milletimizin ve kahraman güvenlik güçlerimizin onurlu duruşu

ve dünyada eşi benzeri görülmemiş cesareti ile hain darbe girişimi püskürtülmüştür.

Milletimiz verdiği ikinci kurtuluş mücadelesi ile bağımsızlığından asla vazgeçmeyeceğini bir kez daha ilan etmiştir.

20.06.2022 899

15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü etkinlikleri kapsamında;

 Okulumuz Bilişim Teknolojileri Alan/Bölüm şefi Hasan TAYFUR tarafından hazırlanan,

Resim Öğretmenimiz Yasemin DUĞAN tarafından Duvara resmedilen;

Okul Müdürümüz Mehmet BUDAK, Müdür yardımcılarımız; Mehmet İbrahim Halil GENÇ ve Ferhat UÇAR'ın katkılarıyla

"15 Temmuz Sokağı" projesi etkinliği icra edildi..

Bu kıymetli çalışmada emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz..

"15 Temmuz Sokağı" projesini indirmek için tıklayınız..

..

Türk Milleti, 15 Temmuz'da önüne çıkan engeller karşısında nasıl bir duruş sergilediğini ve herhangi bir topluluk değil, kelimenin tam anlamıyla "millet" olduğunu tüm dünyaya göstermiştir.

Devletimiz ise, millet ile el ele vererek; yıllar içerisinde kanser hücreleri gibi bünyesine yayılan bu hainleri temizlemiştir.

Daha önemlisi ise, tüm bu sürecin; hukuk devleti, demokrasi, insan hakları, adalet ilkelerine sıkı sıkıya bağlı kalarak yürütülmesidir.

Kahraman milletimiz el birliğiyle Türkiye'mizin 2023 hedeflerinin önüne geçmeye yönelik, bu en cüretkâr adımı geride bırakmakla; istiklalini ve istikbalini güvence altına almıştır.

El Biruni Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olarak; aziz ve kahraman milletimize olan şükran borcumuzu bir parça ödemek için, maddi-manevi her sahada tüm imkanlarımızla çalışıyor ve bu güzide çalışmaların müşahhas bir nümunesi olarak ta "15 Temmuz Şehitleri Sokağı" projesini vücuda getirip icra ediyoruz.

Bu projedeki yegâne amacımız, yarınımızın sahipleri olacak ve "nesl-i ati" olarak tesmiye edilen genç nesillere; kahramanlık destanlarıyla dolup-taşan mazimizin altın sahifelerini körpe hafızalarına kazıyıp daha güçlü, daha müreffeh, daha huzurlu bir Türkiye bırakmaktır.

Tabir-i diğerle; merhum istiklal şairimizin "Sâhipsiz olan memleketin batması haktır; Sen sâhip olursan, bu vatan batmayacaktır..!" veciz ifadeleriyle beyan ettiği maziye dayanan geçmişimizi, geleceğimizle yoğurarak; sürekli kendisini yenileyen bir kültür ve inanç şuurunu sahiplenmekle gençlerimize bu kudsi ruhu aşılamalıyız.

"Geçmişten adam hisse kaparmış... Ne masal şey! Beş bin senelik kıssa, yarım hisse mi verdi? `Tarih`i `tekerrür` diye tarif ediyorlar; Hiç ibret alınsaydı, tekerrür mü ederdi?" diyerek, çok önemli başka bir hakikati daha ifade ediyor; İstiklal ve İslam Şairimiz Mehmet Akif Ersoy..

Dünü, bugünü ve yarını feda etmeden; geçmişin zafer, değer ve güzelliklerinden ilham alıp hatalarından dersler çıkarmak, tarihi doğru okumak ve anlamaktır. Yahya Kemal`in de çok veciz şekilde ifade ettiği gibi "Ne harabi, ne harabatiyim; Kökü mazide olan atiyim.." olmak bilincine ermektir tarih bilmek, okumak ve göstermektir.. İşte tarih şuuru tam da budur..

Demek bizler, kökü mazide olan ati'yiz.. Derleme, toplama bir millet değiliz. Köklü bir geçmişi ve köklü bir inancı olan tarihin "beklenen" bir milletiyiz..

Özü olan geçmişini, tarihini okumayı bilmeyen ve bakar-kör olan bir nesil; aslını kaybeder.

En kıymetli değerleri olan ecdad ve atalarından bihaber olan nesiller, değersizleşirler.

Eğer bir nesil tarihini, dilini, dinini bilmiyorsa; o neslin geleceği yoktur.

Atalarımızın "Hafıza-i beşer, Nisyan ile malüldür.." şeklinde ki veciz beyanatına istinaden, Fertlerin hafızası ve mazisi olduğu gibi toplumların da hafızası vardır: O da tarihtir. Ruh kökünü bilmeyenler, hafızasızdır, kimliksizdir. Şeyh Edebali, Osman Gazi`ye şöyle nasihat ediyordu: "Geçmişini bilmeyen, geleceğini de bilemez. Geçmişini iyi bil ki, nereye gideceğini unutmayasın..."

Yeni Türkiye, kökü mazide olan ati.. Bu anlayışla tarihine, kültürüne, inancına, değerlerine sımsıkı sarılan nesiller tarafından inşa edilecektir. Bunun için Okulumuzun tüm imkanlarını seferber etmek suretiyle; eğitim-öğretim kalitesinin yükselmesi, gençlerimizin ufkunun genişlemesi adına "15 Temmuz Sokağı" misüllü, yazılı-görsel eserler üretmeye azm-ü cehd etmeye devam edeceğiz.

Tarihimiz boyunca atalarımıza layık olmak adına; köksüzlere bakarak, köklerimizin ötelenmesine izin vermemek için her sahada, her zaman ve zeminde mücadele edecek genç ve ruh'lu nesiller yetiştirmek borcumuz vardır yarının sahiplerine..

Kökünden beslenmeyen toplumlar, başka milletlere benzeyecekleri; asıllarını kaybetmekle ne kendileri ne de onlar gibi olamayacakları için tarihin çöplüklerine gömülecekleri aşikâr bir hakikattır. Zira Maziden beslenmeyen bir gelecek ve İstikbale tamamen kapalı bir mazi; bizim için bir gaye-i hayal ve hayat olamaz..

Elhasıl:

İnsanlığın mazi-müstekbal şuuru adına bizlere bu tür ehemmiyetli eser-projelerinde ilham verip rehberlik eden Bediüzzaman hazretleri gibi son sözümüz: "Zaman-ı mazi, zaman-ı müstakbel tohumlarının mahzeni ve şuûnâtının âyinesi olduğu gibi; müstakbel dahi, mazinin tarlası ve ahvâlinin âyinesidir..!"

İşte mezkûr ulvi tefekküratlara binaen "15 Temmuz Sokağı", demokrasimize kasteden darbe girişimine karşı; toplumsal hafızamızın diri tutulması, demokrasimizin güçlenmesi ve şehitlerimizin ve gazilerimizin hatırlanması için gösterişli canlı bir "sembol" niteliğindedir.

"Ölürsem şehidim, kalırsam milletimin hizmetindeyim..!" ülküsü, efkarı ve niyetiyle;ülkemizin bağımsızlığı ile milletimizin birlik ve beraberliğine kasteden, uhuvvet ve tesanüdünü hedef alan meş'um darbe girişimine can'ları pahasına karşı koyan 15 Temmuz şehitlerine Allah'tan rahmet, yakınlarına ve milletimize başsağlığı diliyoruz.

Ayrıca Türkiye'nin her yerinde darbecilerin karşısına dikilerek, bu büyük ihanet girişimine geçit vermeyen milletimizin her bir ferdine şükranlarımızı bir borç biliyoruz..

Yüce Rabbimiz; ülkemizin ve milletimizin her daim yar ve yardımcısı olsun..

..

"15 Temmuz Sokağı" Projesi

Duvara Çizilen Görsel Foto-Resim'ler

20-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-202220-06-2022